Viete, že... časť 11.

 

... existuje utajovaný vitamín B-17 s protirakovinovým zložením? Vitamín B-17 je hlavnou zložkou potravy národov ako sú Hunzovia a Abkasians vyznačujúcich sa zdravím a dlhovekosťou. Podľa Dr. Krebsa, potrebujeme minimálne 100 mg vitamínu B-17 (cca 7 marhuľových jadierok denne) denne na prevenciu proti rakovine. Potraviny obsahujúce vitamin B-17: jadierka plodov (najviac v horkých mandliach, jablkách, marhuliach, čerešniach, broskyniach, slivkách, hruškách), strukoviny, orechy, lesné plody (černice, brusnice, baza, jahody, maliny,...), semiačka (ľan, sezam), tráva (akácia, alfalfa (naklíčené), pšenica, ...), obilie, bambusové výhonky, atď.

... surové kakao je najbohatšou plodinou na antioxidanty? Obsahuje približne 10% flavonoidných antioxidantov, čo je 2x viac než červené víno a 3x viac než zelený čaj. Je to tiež 20x viac než v praženom štandardnom kakaovom prášku dostupnom na trhu. Antioxidanty v surovom kakau sú vysoko stabilné a ľahko vstrebatelné pre ľudský organizmus.

... púpava znižuje výskyt žlčníkových kameňov?  Púpava urýchľuje tok žlče a stimuluje sťahy žlčníka, ktorými sa nahromadená žlč uvoľňuje do čreva. Týmto pomáha aj rozkladať tuky v potrave, predchádzať zápche.

... morské riasy pomáhajú aby štítna žľaza bola zostala zdravá? Sú bohaté na jód a na zinok, ktoré posilňujú jej funkciu. Fungovanie štítnej žlazy a imunitného systému zlepšujú i vitamíny skupiny B a vitamín C.

... vnútorným a vonkajším užívaním avokáda môžeme dopriať svojej pleti to najlepšie? Ak pravidelne konzumujete avokádo, vitamín E zvnútra pozitívne pôsobí na väzivové tkanivá. A maska z rozmačkaného plodu vyživuje suchú a šupinatú pokožku, zvláčňuje vysychajúcu pleť, vyhladzuje a zbavuje ju vrások.

... epitelová výstelka žalúdočnej sliznice má krátku životnosť? Musí byť neustále chránená a obnovovaná. Predpokladom tohoto procesu je dostatok vitamínu A, ktorý sa nachádza v podobe betakaroténu vo všetkých žltých, zelených, oranžových a červených druhoch ovocia a zeleniny.

... horčičné oleje v reďkvičke pôsobia antibakteriálne a antimykoticky? Pôsobia nielen proti škodcom na ochranu mrkvy. ale aj proti baktériám na jazyku, na sliznici podnebia, v žalúdku a črevách.

... liečivý proces pri hojení popálenín podporujú niacín, kyselina listová, zinok a vitamín C? Niacín nájdeme napr. v sóji, zelenom hrášku a fazuli, hubách, kapuste a keli, zemiakoch a broskyniach. Kyselina listová sa nachádza napr. v ružičkovom keli, karfiole, brokolici, špenáte, hrášku, sóji, banánoch a pomarančoch. Zinok je napr. v pšeničných klíčkoch a orechoch.

... zmenou stravovacích návykov môžeme zmierniť migrénu? Častou príčinou migrény je napätie v cievach. Tento nepríjemný tlak pomáha uvoľňovať konzumácia zeleniny a ovocia s nízkym obsahom soli a bohatými na draslík (kapusta, brokolica, zeler, zemiaky, chren, strukoviny, banány a avokádo). Vitamín C (v čerstvom, najlepšie v kyslastom ovocí) je prostriedkom proti bolesti, tlmí tvorbu látok, ktoré ovplyvňujú sťahovanie ciev.

... cesnak môže vyvolať žalúdočné a pečeňové problémy? Môže sa tak stať u niektorých ľudí pri dlhodobom užívaní nadmerného množstva cesnaku. Prípadne sa krvný tlak zníži. Kto rád jedáva surový cesnak vo väčšom množstve, mal by ho zajedať pšeničnými alebo jačmennými produktmi, ktoré pôsobia neutralizačne.