Viete, že... časť 9.

 

... šťava z granátového jablka má anti aterosklerotické a protirakovinové účinky? Znižuje cholesterol v krvi , pôsobí prospešne pri cukrovke, poruchách tráviacého systému, hemoroidoch, krčových žilách a nachladnutí.

... ak trpíte neznášanlivosťou mliečneho cukru, existujú pre vás alternatívne produkty? K produktom s nízkym alebo žiadnym obsahom laktózy patria "rastlinné" mlieka: ovsené, ryžové, mandľové, sójové, a jogurty alebo pudingy z nich vyrobené. Veľmi málo laktózy obsahujú fermentované mliečne výrobky (jogurt, zakysanka, cmar, kefír), pretože baktérie mliečnych kyselín mliečny cukor v mlieku spracovali a je potom ľahšie stráviteľný v črevách.

... na výrobu 1 kg mäsa je potrebných 16 kg obilia alebo sójových bôbov? V priebehu tejto "premeny" živín na mäso sa stratí viac ako 90% rastlinných bielkovín, 92% rastlinných sacharidov a 100% vlákniny a balastných látok. Na kŕmenie dobytka je spotrebovaných 49% svetovej produkcie obilia a viac než 90% sójových bôbov. Poľnohospodárska pôda je stále vo väčšej miere využívaná na chov dobytka a produkciu krmív, spolu je to viac ako 64% celkovej osevnej plochy.

... na tvorbu kĺbneho mazu je nevyhnutný selén? Dôležitý je i vitamín C,v čerstvom ovocí, a vitamín E v sóji, olivách a rastlinných olejoch. Selén získame konzumáciou koreňovej zeleniny a kapusty.

... slnečnicové semienka obsahujú vo veľkom množstve koenzým Q10? Koenzým Q10 je vďaka svojim účinkom považovaný za malý zázrak pre pleť. Jeho účinkom je pleť takmer bez vrások a človek vypadá mladšie a sviežejšie ako v skutočnosti je. Q10 v prírodnej forme, v slnečnicových semienkach, vyživuje pleť z vnútra k povrchu a tým prirodzene zasahuje hlbšiu časť pokožky ako Q10 prijatý z krémov.

... výberom potravín môžeme predchádzať vzniku lupinám vo vlasoch? Ide o potraviny, ktoré obsahujú predovšetkým biotín, selén, vitamín E a zinok: chren, cesnak a cibuľa, huby, koreňová zelenina, uhorky, reďkovka, červená repa, semená (tekvicové, slnečnicové, mak a sezam), rastlinné oleje, brokolica, ružičkový kel, kapusta, strukoviny, kukurica, olivy, zemiaky.

... vlašský orech obsahuje až sedemdesiat percent zdraviu prospešných nenasýtených mastných kyselín? Pôsobia hlavne proti kardiovaskulárnym ochoreniam. Okrem toho aminokyselina L-arginín podporuje spaľovanie telesného tuku, urýchľuje hojenie rôznych rán a má priaznivý vplyv aj na mužskú potenciu.

... komplex vitamínov skupiny B pomáha telu stráviť cukry a využiť energiu, ktorá je v nich ukrytá? Vitamíny skupiny B tiež posilňujú obranyschopnosť organizmu proti infekciám, prispievajú k normálnemu fungovaniu nervového systému obzvlášť pri zvládaní stresových situácií. Vitamíny skupiny B - thiamín (B1), riboflavín (B2) a niacín sú prítomné vo veľkom množstve napríklad v naklíčených semenách mandlí, pšenice, žita, slnečnice a sezamu.

... cviklová šťava uľahčuje činnosť pečene? Má tiež priaznivý účinok na látkovú výmenu, obehový systém, nervový systém a imunitu. Odporúča sa riediť s mrkvovou šťavou v pomere 1:4, čím sa dosiahne kvalitnejšie využitie enzýmov, minerálov a vitamínov, a tým aj komplexnejší účinok a prijateľnejšie chuťové vlastnosti.

... konzumácia japonskej tekvice Hokaido podporuje slinivku brušnú? Je veľmi vhodná aj pre diabetikov, obsahuje dobre stráviteľný polysacharid. Ľahko sa rozvarí aj so šupkou, má príjemne nasladlú lahodnú chuť. Táto oranžová tekvica má vysoký obsah vitamínov A, B a C, vápnika, železa, zinku a draslíka.