|   ODŠŤAVOVAČE  |  IONIZÁTORY a ALKALIZÁTORY VODY   |  MLYNČEKY a VLOČKOVAČE  |  ZELENÉ POTRAVINY  | 
   
    Strava.sk| O PORTÁLE | NAPÍŠTE NÁM |                                           Streda 17.1.2018                   Nech je strava vašim liekom (Hippokrates)
    

PREZENTÁCIA PRODUKTOV
SVET POTRAVÍN
Realita v číslach
Katalóg firiem SK
Katalóg firiem CZ
Organizácie
Poradne
Špecializované predajne
Stravovacie zariadenia
Súťaž
Podujatia
Knihy
Časopisy
FILMY
Slovník zdravej výživy
Jedlo pre dušu
Fotogaléria
Charita
Hľadaj >>

eshop VitaLine.sk
i n t e r n e t o v ý   o b c h o d
kamenná predajňa v Martine


Vitalne Karafy a pohare TC Energy

 

    
 "
Zamilovať sa znamená prestať
 porovnávať."
                    Otto Von Bismarck 

 

 
Ajurvedske bylinky Organi India

1. Zápcha - nepravidelné a namáhavé vyprázdňovanie
2.
Ako uviesť do rovnováhy kyseliny a zásady v tele - 1.časť
3. Pohánka - chudobný boháč

 

Gjoji - Kustovnica cinska
 
ako Oblubena stranka OBĽÚBENÚ stránku 

 ako Domovska strankaDOMOVSKÚ stránku

RSS - budte informovani o najnovsich clankoch na portale Strava.sk- čerstvé správy  

   vo Vašej čítačke správ >>




   Odstavovac SANA by Omega

   Odstavovac SANA by Omega

   Odstavovac SANA by Omega



   Martinsky vegetariansky MAJALES

   SLNOVRAT festival


Rodičia vegetariáni - 2.časť
Navigácia: Rodičia vegetariáni - 2.časťVytlač stránku


Rodičia vegetariáni - 2.časť
 
Tuky
 
DDD tuku v dobe tehotenstva: nie je stanovená
Hlavné zdroje tuku vo vegetariánskej strave: avokádo, olivy, oriešky, semienka, rastlinné oleje, plnotučné sójové výrobky, plnotučné mliečne výrobky, vaječný žĺtok
 
Miernym zvýšením množstva tuku v potrave môžete jednoducho vyhovieť zvýšenej potrebe energie. Je však veľmi dôležité, aké tuky si vyberiete, pretože v tukových bunkách sa môžu hromadiť škodlivé chemikálie, ktoré nie je vhodné odovzdávať svojmu vyvíjajúcemu sa bábätku. Pokiaľ je to možné, kupujte čerstvé, ekologicky pestované oriešky, semienka a oleje. Pokiaľ jete vajíčka a mliečne výrobky, overte si, či sú zo zvierat kŕmených ekologickými krmivami bez prídavkov hormónov.
 
Reklama
Tučné potraviny by mali byť bohaté na omega-3 esenciálne mastné kyseliny (EMK), ktoré vaše dieťa potrebuje pre správny vývoj nervovej sústavy. Nie je však nutné sa preto tukmi prejedať. Dostatočné množstvo kyselín omega-3 získate napríklad  z niekoľkých čajových lyžičiek ľanového oleja (je možné ho natrieť na opečený chlieb alebo použiť do šalátovej zálievky) alebo z jedla pozostávajúceho z listovej zeleniny, vlašských orechov a tofu. Mali by ste pritom tiež dodržiavať ďalšie stravovacie zásady, ako vyhýbať sa nasýteným a transnasýteným tukom a dávať radšej prednosť zdravým potravinám, ako sú avokádo alebo semienka.

Niektorí odborníci vyslovili pochybnosti o tom, či sú ženy vegánky schopné premieňať EMK na iné neesenciálne mastné kyseliny s „dlhým reťazcom“, predovšetkým na dokosahexaenovú kyselinu (DHA). Z výsledkov výskumu mastných kyselín obsiahnutých v ľudskom materskom mlieku vyplynulo, že lakto-ovo-vegetariánky aj vegánky majú mlieko s väčším obsahom EMK ako ženy konzumujúce mäso, avšak vegánky majú v mlieku len polovicu DHA v porovnaní s lakto-ovo-vegetariánkami a ostatnými ženami. Pokiaľ nebudú v tejto oblasti zhromaždené ďalšie poznatky, môžete požiadať lekára, aby vám v dobe tehotenstva a kojenia predpísal tablety DHA, obzvlášť pokiaľ jete vegánsku stravu. Tieto tablety však bohužiaľ väčšinou obsahujú živočíšne produkty alebo majú želatínový (nevegetariánsky) pôvod.
 
Vitamín D
 
DDD vitamínu D v dobe tehotenstva: 5 mikrogramov/deň

Vitamín D je nevyhnutný pre správny vývoj kostry dieťaťa a v prípade jeho nedostatku môžu vzniknúť vady kostry plodu ako je krivica, a to dokonca aj keď matka sama žiadne problémy nemá. Vaše telo je bezosporu schopné vytvoriť hojné množstvo vitamínu D, pokiaľ je dostatočne vystavené jarnému a letnému slnečnému žiareniu, avšak pokiaľ ste tehotná v zime alebo trávite na slnku len málo času, je jednoznačne nutné vitamín D dopĺňať. Vyššie uvedenú doporučenú dávku vitamínu D je možné získať z tabliet alebo z obohatených potravín, ale je potrebné túto dávku neprekračovať, pretože ide o vitamín rozpustný v tukoch a pri predávkovaní môže spôsobiť otravu.

Vápnik
 

DDD vápnika v dobe tehotenstva: 1000 miligramov/deň
Hlavné zdroje vápnika vo vegetariánskej strave: mliečne výrobky, listová zelenina s nízky obsahom oxalátu (kapusta, brokolica, ružičková kapusta), morské riasy, sójové výrobky (vrátane tofu vyzrážaného pomocou vápnika), strukoviny, oriešky, semienka, sušené ovocie (najmä figy), trstinová melasa, obohatené potraviny
 
V dobe tehotenstva musíte vyhovieť zvýšeným nárokom na príjem vápnika nielen u seba, ale predovšetkým u svojho dieťaťa. Lakto-vegetariáni všeobecne môžu túto zvýšenú potrebu uspokojiť niekoľkými porciami mliečnych výrobkov denne. Takéto množstvo mlieka však nie je príliš zdravé, takže je dobré si uvedomiť, že vápnik je možné dopĺňať tiež použitím rastlinných potravín s vysokým obsahom vápnika, ako je kapusta, morské riasy a tahini, prípadne vápnikom obohatených potravín ako sójové mlieko alebo pomarančový džús. Snažte sa každý deň zjesť niekoľko porcií týchto potravín, a pokiaľ sa vám zhorší chuť do jedla, požiadajte svojho lekára o predpísanie vápnika. Napriek tomu že je vápnik dôležitý, neodporúča sa prekračovať odporúčanú dávku, pretože by tým mohla byť porušená vyváženosť ostatných živín.
Reklama

Zinok
 

DDD zinku v dobe tehotenstva: 15 miligramov/deň
Hlavné zdroje zinku vo vegetariánskej strave:  celozrnné obilniny, pšeničné klíčky, morské riasy, listová zelenina, kukurica, zelený hrášok, zemiaky, huby, strukoviny, sójové výrobky, oriešky, semienka, mliečne výrobky, vaječný žĺtok, obohatené potraviny

Zinok sa zvyčajne uvádza ako živina, ktorá môže vegetariánom a predovšetkým tehotným ženám chýbať, pretože príjem zinku z rastlín je mierne obmedzený. Je preto nevyhnutne nutné do svojej stravy zahrnúť potraviny bohaté na zinok a snažiť sa nejesť ich súčasne s potravinami bohatými na vápnik, ako sú mliečne výrobky. Pokiaľ samotná strava nestačí na pokrytie vašej potreby, môžu vám samozrejme pomôcť tablety alebo obohatené potraviny.
  
 Bylinné prípravky
 
Veľa ľudí, ktorí dbajú o svoje zdravie, používa bylinky ako súčasť svojej výživy a ako prírodné liečivo. Niektoré bylinky sú užitočné, niektoré neutrálne, ale určité bylinky môžu byť aj škodlivé – a dokonca smrteľne nebezpečné – pre váš plod. Americká pediatrická akadémia (The American Academy of Pediatrics) odporúča obmedziť bylinkové čaje na 0,5 litra denne. Medzi bezpečné bylinkové čaje patrí mätový a šípkový čaj a neškodné sú tiež ovocné čaje, napríklad citrónový alebo malinový. A pochopiteľne je potrebné akékoľvek použitie byliniek najprv konzultovať s lekárom a všímať si prípadné nežiadúce účinky.
   
Rodičia vegetariáni - 1.časť 
 

Zdroj: Vegetariánství a děti, Mercurius nakladatelství s.r.o., 2004


VitaLine produkty pre zdravie a vitalitu
 VitaLine - produkty pre zdravie a vitalitu - eshop www.vitaline.sk
- predajňa v Martine

 
 REKLAMA
Bio Spirulina Health Link - VitaLine.sk
Prihlásenie
Meno

Heslo
 OK >>
Zabudol som heslo >>
Registrácia >>
Tip týždňa
Káva so zelenou kávou Línia Afroplants
- 80% praženej kávy + 20% sušených zelených kávových bôbov
- v sušených zrnách nedochádza k zmenám, pričom sú pôvodné látky v zrnách zachované
- zelené kávové zrná (bôby) pochádzajú z viacerých druhov kávovníkov
archív >>>
REKLAMA
Superpotraviny ...

Zeleny jacmen

 
CHIA semienka
 
GOJI
 
Kakaové boby
 
Aronia
 
Konopne semienka

Trstinova melasa

Chlorella
Projekt
Voda pre Zimbabwe
Voda pre Zimbabwe
Výživové centrá
Vý?ivové centrá

Reklama
Ručný odšťavovač >
Zachovava vitaminy a enzymy
Anketa
Pozeráte pri nákupe potravín na ich etiketách typy tzv. E - čiek ?
Áno
 51%
Nie
 16%
Niekedy
 19%
Nikdy
 14%
Počet hlasov: 12212
Reklama
Domáci výrobník rastlinného "mlieka"
SOYABELLA vyrobnik rastlinneho mlieka
Odporúčame
Vertikálny lis
OMEGA VRT
Najmenší a najľahší lis na svete
OMEGA odstavovac
Celonerezový lis
Angel Juicer - celonerezovy odstavovac
!NCLUDE(/templates/medialny_partner.jsp, 204)!
Copyright © VitaLine s.r.o. 2003 - 2015 VitaLine s.r.o.. Všetky práva vyhradené. Reklama na Strava.sk
Publikovanie a šírenie obsahu portálu je zakázané bez písomného súhlasu jeho prevádzkovateľa.
| strava.sk | správy tasr | recepty pre zdravie | ako na to? | viete, že ... | slovo odborníka | čitáreň zdravia | poznáte ich? | výber správ z internetu |
Stránky generuje redakčný systém WebJET spoločnosti InterWay a. s.