|
|
 |
 |
| Archív Viete. že ... |
 |
|
Navigácia: Archív |  |
Reklama
VIETE, že ...
|
|
... zázvor by mali do svojho jedálnička zaradiť hlavne ženy? Podľa vedcov z Univerzity of Mochigan Comprehensive Cancer Center je zázvor nedostihnuteľným prostriedkom v prevencii i boji s rakovinou vaječníkov. Dokáže nielen účinne zabrániť jej rozvoju, ale doteraz vykonané výskumy ukazujú, že vie spomaliť aj rýchlosť rakovinového bujnenia.
|
|
|
... oregano môže obsahovať látky, ktoré by sa dali využiť na liečbu rakoviny prostaty? Profesorka farmakológie Supriya Bavadekarová z Univerzity na Long Islande skúma látku carvacrol, ktorá je súčasťou korenia oregano. Podľa jej zistení táto látka dokáže rakovinové bunky prinútiť k apoptóze, čo je vlastne samovražda rakovinovej bunky. ,,Vieme, že oregano má antibakteriálne a protizápalové účinky, no schopnosť ničiť karcinómne bunky by ho zaradila medzi superkorenia," hovorí vedkyňa, ktorá však upozorňuje, že jej výskum je ešte len v počiatočnom štádiu.
|
|
|
... významné preventívne hodnoty proti karcinómu prostaty majú lykopény? Lykopén je najsilnejší známy antioxidant rastlinného pôvodu, ktorý je získaný zo špeciálnej odrody rajčín HLLS. Chráni organizmus pred nádorovými ochoreniami, má priaznivý vplyv na srdce, krvný tlak, prostatu a pokožku. Protirakovinový účinok spočíva v dvoch mechanizmoch: brzdí tvorbu rakovinotvorných látok a premenu bunky zdravej na rakovinovú. Má tiež schopnosť indukovať tzv. apoptózu (programovaná smrť) rakovinových buniek. Podľa epidemiologických výskumov ľudia s vysokým príjmom lykopénu v strave a vysokými hodnotami v krvnom sére, majú nižšie riziko vzniku rakoviny prostaty u mužov, zhubných nádorov pľúc, žalúdka, krčka maternice a prsníka u žien, ako aj srdcovo-cievnych chorôb.
|
|
|
... významné preventívne hodnoty proti karcinómu prostaty majú lykopény? Lykopén je najsilnejší známy antioxidant rastlinného pôvodu, ktorý je získaný zo špeciálnej odrody rajčín HLLS. Chráni organizmus pred nádorovými ochoreniami, má priaznivý vplyv na srdce, krvný tlak, prostatu a pokožku. Protirakovinový účinok spočíva v dvoch mechanizmoch: brzdí tvorbu rakovinotvorných látok a premenu bunky zdravej na rakovinovú. Má tiež schopnosť indukovať tzv. apoptózu (programovaná smrť) rakovinových buniek. Podľa epidemiologických výskumov ľudia s vysokým príjmom lykopénu v strave a vysokými hodnotami v krvnom sére, majú nižšie riziko vzniku rakoviny prostaty u mužov, zhubných nádorov pľúc, žalúdka, krčka maternice a prsníka u žien, ako aj srdcovo-cievnych chorôb.
|
|
|
... biely čaj sa vyrába z prvých čajových horných vetvičiek ešte z nerozvinutých lístkov? Pochádza z prvého jarného zberu ešte pred obdobím dažďov. Jeho púčiky sa môžu trhať len pár týždňov na počiatku čajovej sezóny. Biely čaj je pomerne vzácny najmä pre jeho regeneračné účinky. Chlpaté výhonky obsahujú polyfenoly, ktoré sú vynikajúcimi antioxidantami. Poskytujú účinnú ochranu proti voľným radikálom vznikajúcim v organizme a tým spomaľujú starnutie buniek. Zo všetkých čajov obsahuje najmenej kofeínu a tým pádom má i najmenšie povzbudivé účinky. Avšak žiadny iný čaj neobsahuje toľko antioxidantov ako práve biely.
|
|
|
... cédrový olej pomáha liečiť poruchy trávenia? Vredy žalúdka a dvanástornika, chronická gastritída (problémy s vyprázdňovaním, hrubé črevo, podporná liečba rakoviny žalúdka a iné). Schopnosť cédrového oleja regenerovať tkanivá umožňuje obnovenie funkcií prostaty, slizníc žalúdočného a črevného traktu, ústnej dutiny a kože. Lieči aj respiračné ochorenia, poruchy nervového systému, harmonizuje hormonálny systém, posilňuje endokrinný systém, pôsobí priaznivo na kožné ochorenia.
|
|
|
... Amarant napomáha pri prevencii hyperglykémie a je schopný mierniť komplikácie spojené s cukrovkou? Počas štúdie na diabetických potkanoch amarant výrazne znižoval hladinu ich sérovej glukózy, zvyšoval hladinu inzulínu v krvi a vracal do normálu ukazovatele zvýšenej činnosti pečene. Amarant má jeden z najvyšších obsahov vlákniny medzi obilninami. Vyšší obsah železa ako amarant má z obilnín už len mrlík čílsky. Je tiež zdrojom vápnika, horčíka a kyseliny listovej. Má najväčší obsah proteínov zo všetkých obilnín.
|
|
|
... karfiol je lepšie stráviteľný ako ostatné kapustoviny? Preto ho uprednostňujú ľudia so žalúdočnými ťažkosťami a chorobami. Reguluje priechodnosť čriev, preto sa odporúča aj pri zápche, hnačke, pri podráždení alebo zápale hrubého čreva. Pri akútnom záchvate gastritídy alebo gastroentritídy je vhodná kombinácia karfiolu s mrkvou a špargľou.
|
|
|
... šampiňóny sú bohatým zdrojom medi? Dostatok medi prispieva okrem iného k zabráneniu vzniku rakoviny žalúdka a vypadávaniu vlasov. Jej nedostatok môže spôsobiť niektoré anémie. Bohatým zdrojom medi sú aj strukoviny, ovsené vločky, celozrnné potraviny a listová zelenina.
|
|
|
... pór odstraňuje kyselinu močovú? Rovnako podporne proti dne (pakostnica) pôsobia jahody, maliny a jablká. Kyselina močová je vedľajší produkt metabolizmu proteínov ak sa však jej vytvorí veľa, začne sa usadzovať v kĺboch a spôsobovať zápaly a bolesti (artritídu).
|
Reklama

|
|
 |
 |
|
 |
| Prihlásenie |
|
|
 |
 |
| Tip týždňa |
Amalaki sladené DNM
- drobné indické ovocie nazývané indický egreš - 3 kúsky sušeného amalaki pokryjú dennú dávku vitamínu C
- v ajurvédskej medicíne odporúčaný k vyživovaniu telesných tkanív a celkovému posilneniu organizmu ...
|
| archív >>> |
|
 |
 |
| REKLAMA |
|
|
 |
| Projekt |
|
|
 |
 |
| Reklama |
|
|
 |
Pozeráte pri nákupe potravín na ich etiketách typy tzv. E - čiek ?
Áno
Nie
  | 15% |
Niekedy
  | 19% |
Nikdy
 | 11% |
Počet hlasov: 9094
|
|
 |
 |
| Reklama |
|
|
 |
| Odporúčame |
|
|
 |
| MEDIÁLNI PARTNERI |
|
|
 |
|