|   ODŠŤAVOVAČE  |  IONIZÁTORY a ALKALIZÁTORY VODY   |  MLYNČEKY a VLOČKOVAČE  |  ZELENÉ POTRAVINY  | 
   
    Strava.sk| O PORTÁLE | NAPÍŠTE NÁM |                                           Streda 25.4.2018                   Nech je strava vašim liekom (Hippokrates)
    

PREZENTÁCIA PRODUKTOV
SVET POTRAVÍN
Realita v číslach
Katalóg firiem SK
Katalóg firiem CZ
Organizácie
Poradne
Špecializované predajne
Stravovacie zariadenia
Súťaž
Podujatia
Knihy
Časopisy
FILMY
Slovník zdravej výživy
Jedlo pre dušu
Fotogaléria
Charita
Hľadaj >>

eshop VitaLine.sk
i n t e r n e t o v ý   o b c h o d
kamenná predajňa v Martine


Vitalne Karafy a pohare TC Energy

 

    
 "
Zamilovať sa znamená prestať
 porovnávať."
                    Otto Von Bismarck 

 

 
Ajurvedske bylinky Organi India

1. Zápcha - nepravidelné a namáhavé vyprázdňovanie
2.
Ako uviesť do rovnováhy kyseliny a zásady v tele - 1.časť
3. Pohánka - chudobný boháč

 

Gjoji - Kustovnica cinska
 
ako Oblubena stranka OBĽÚBENÚ stránku 

 ako Domovska strankaDOMOVSKÚ stránku

RSS - budte informovani o najnovsich clankoch na portale Strava.sk- čerstvé správy  

   vo Vašej čítačke správ >>




   Odstavovac SANA by Omega

   Odstavovac SANA by Omega

   Odstavovac SANA by Omega



   Martinsky vegetariansky MAJALES

   SLNOVRAT festival


Dvanásť krokov ku zdraviu detí
Navigácia: Dvanásť krokov ku zdraviu detíVytlač stránku

Dvanásť krokov ku zdraviu detí

WHOSvetová zdravotnícka organizácia (World Health Organization, WHO)  vydala v roku 2006 štúdiu, v ktorej sa zaoberá stravovacou politikou v školách v stredoeurópskom regióne. Jej súčasťou je Dvanásť krokov k zdraviu prospešnej strave detí a adolescentov. Prečítajte si tieto kroky, možno budete prekvapení. Nie je čas zmeniť stravovanie detí v školách?

1. Správna výživa by mala zahŕňať širokú paletu potravín s uprednostnením potravín rastlinného pôvodu pred  živočíšnymi.

2. Chlieb, obilniny, cestoviny, ryža alebo zemiaky by sa mali konzumovať niekoľkokrát denne.

3. Rozličné druhy ovocia a zeleniny by sa mali konzumovať niekoľkokrát denne, pričom je vhodné uprednostniť čerstvé a lokálne pestované druhy.

4. Mastné mäso a mäsové výrobky by mali byť nahradené strukovinami, rybami, hydinou alebo chudým mäsom.

5. Uprednostňuje sa nízkotučné mlieko a nízkotučné mliečne výrobky s nízkym obsahom soli (acidofilné mlieka, jogurty alebo syry).

6. Príjem tuku by mal byť limitovaný na maximálne 30% celkového denného energetického príjmu, pričom väčšina nasýtených tukov by mala byť nahradená tukmi nenasýtenými vo forme rastlinných olejov alebo stužených rastlinných tukov.

Reklama
7. Uprednostniť treba potraviny s nízkym obsahom cukru a samotný cukor užívať iba zriedkavo, minimalizovať spotrebu sladených nápojov a sladkostí.

8. Najvhodnejšia je nízko slaná diéta. Celkový denný príjem soli by u detí vo veku 1 až 3 roky nemal prekročiť 2g, u detí vo veku 4 až 6 rokov maximálne 3g, vo vekovej kategórii 7-18 rokov do 5g, pričom toto množstvo zahŕňa aj soľ v chlebe a konzervovaných potravinách. Ak je jódová deficiencia endemická, odporúča sa používať jodidovanú soľ.

9. Pokrmy by sa mali pripravovať postupmi zachovávajúcimi bezpečnosť a zdravotnú nezávadnosť. Dusenie, pečenie, varenie alebo ohrev v mikrovlnnej rúre pomáhajú znižovať množstvo tuku potrebného na tepelnú úpravu.

10. Deti by mali byť primerane veku zapojené do bezpečnej manipulácie s potravinami a prípravy pokrmov. Staršie deti a adolescenti by mali mať vedomosti o príprave pokrmov. Všetky vekové kategórie mladých ľudí by mali pochopiť význam zdravej výživy.

11. Deti a dospievajúca mládež by mali byť oboznámení s benefitmi dojčenia v porovnaní s kŕmením dojčiat mliečnymi formulami.

12. Deti a dospievajúca mládež by sa mali naučiť tešiť z pohybovej aktivity a redukovať tak čas strávený pasívne sledovaním TV, videa a počítačových hier, s cieľom udržať svoju telesnú hmotnosť  a rast v odporúčaných hraniciach.

Zdroj: Program pre výživu a potravinovú bezpečnosť, Regionálna kancelária WHO pre Európu, Copenhagen 2006, preklad: www.alfabio.com


VitaLine produkty pre zdravie a vitalitu
 VitaLine - produkty pre zdravie a vitalitu - eshop www.vitaline.sk
- predajňa v Martine

 
 REKLAMA
Bio Spirulina Health Link - VitaLine.sk
Prihlásenie
Meno

Heslo
 OK >>
Zabudol som heslo >>
Registrácia >>
Tip týždňa
Káva so zelenou kávou Línia Afroplants
- 80% praženej kávy + 20% sušených zelených kávových bôbov
- v sušených zrnách nedochádza k zmenám, pričom sú pôvodné látky v zrnách zachované
- zelené kávové zrná (bôby) pochádzajú z viacerých druhov kávovníkov
archív >>>
REKLAMA
Superpotraviny ...

Zeleny jacmen

 
CHIA semienka
 
GOJI
 
Kakaové boby
 
Aronia
 
Konopne semienka

Trstinova melasa

Chlorella
Projekt
Voda pre Zimbabwe
Voda pre Zimbabwe
Výživové centrá
Vý?ivové centrá

Reklama
Ručný odšťavovač >
Zachovava vitaminy a enzymy
Anketa
Pozeráte pri nákupe potravín na ich etiketách typy tzv. E - čiek ?
Áno
 51%
Nie
 16%
Niekedy
 20%
Nikdy
 14%
Počet hlasov: 12407
Reklama
Domáci výrobník rastlinného "mlieka"
SOYABELLA vyrobnik rastlinneho mlieka
Odporúčame
Vertikálny lis
OMEGA VRT
Najmenší a najľahší lis na svete
OMEGA odstavovac
Celonerezový lis
Angel Juicer - celonerezovy odstavovac
!NCLUDE(/templates/medialny_partner.jsp, 204)!
Copyright © VitaLine s.r.o. 2003 - 2015 VitaLine s.r.o.. Všetky práva vyhradené. Reklama na Strava.sk
Publikovanie a šírenie obsahu portálu je zakázané bez písomného súhlasu jeho prevádzkovateľa.
| strava.sk | správy tasr | recepty pre zdravie | ako na to? | viete, že ... | slovo odborníka | čitáreň zdravia | poznáte ich? | výber správ z internetu |
Stránky generuje redakčný systém WebJET spoločnosti InterWay a. s.